Leeuwarden. Eind januari was ik op uitnodiging van de BCD-organisatie in de Panoramazaal van het WTC Expo Hotel in Leeuwarden. ‘BCD’, dat betekent "Bedrijvencontactdagen". Een zakenbeurs die elk jaar in maart wordt gehouden. Vorig jaar bemande ik op die beurs een stand met de innovatieprojecten van Kabel Noord, in samenwerking met NijFinster BV, dochterbedrijf van de kabelaar. Lees daarover in mijn postings van toen.
Met mij genoot een tiental andere mensen van het feeërieke uitzicht over de avondlijke metropool. Allemaal zouden wij aan de beurt komen voor het registreren van een ‘elevator pitch’, een heel kort filmpje waarin wij zouden vertellen over ons bedrijf.
Vorig jaar figureerde ik al eens in zo’n video, die toen ging over Kabel Noord. Dit jaar maakte het Noordoostfriese AV-bedrijf Virema er één over NijFinster. Als een goed acteur kroop ik even in de huid van een Nijfinsteraar. Niet zo moeilijk, want pakweg één dag in de week besteed ik aan Zorg op Afstand, als innovator van NijFinster.
De grote man van de Vanneau Groep vertelt over zijn VCA-examens. Virema filmt. Foto: Gijs van Hesteren
Hoewel? Tóch wel moeilijk! Tekst die ik normaal gesproken onder alle omstandigheden paraat had, kwam er met een camera op mijn neus ineens maar moeizaam uit. Tja.
De BCD-organisatie had trainings- en coachingsbureau Kenneth Smit erbij gevraagd. Dat was toch wel handig, want met hen konden de would-be pitchers een beetje oefenen. In mijn geval keek trainster Ariënne Knol me doordringend aan terwijl ik mijn verhaal oefende. Dat hielp, net als bij de meeste andere pitchers.
Intussen is het filmpje klaar en online. Het resultaat lijkt me niet onaardig, al is het altijd weer een crime om jezelf in beeld te zien. In elk geval heb ik verteld wat ik wilde vertellen, al ben ik vergeten om de naam NijFinster ook maar één keer te noemen. Dat moet u er dus maar bijdenken.