Japanse oesters promoten Dokkum

Onlangs vernam ik dat De Stichting Stadsmarketing Dokkum een nieuw regioproduct aan burgemeester Marga Waanders had overhandigd. Japanse oesters waren het, inderdaad een typisch Fries product. Ik heb ze bij de Amelander veerdam zelf wel geraapt, in mijn tijd als Waddenschipper. Dat leegslurpen van oesterschelpen heeft me nooit erg aangesproken, maar ze zijn wel heel lekker als je ze als mosselen opkookt, met een uitje, knoflook en wat witte wijn. De kenners zullen het wel niet met me eens zijn. 
 
Droogvallen langs de Oude Veerdam Ameland. Foto Inge van Hesteren
 
Uit het bericht maakte ik verder op, dat de vermarkting van Dokkum vanaf dit jaar door deze stichting zou worden gebundeld. De VVV, Markant Fryslân, Club65, Handel & Industrie Dongeradeel, ze zitten er allemaal bij. Het onderwerp gaat mij zeer ter harte. Met het project ‘Beleef Dokkum 3D Online’ hebben Kabel Noord en partner Nofcom met de hun ten dienste staande middelen gepoogd om een duwtje te geven aan het Dokkumer ambitieniveau.
 
Graag willen wij met ‘Beleef Dokkum’ een bijdrage leveren aan de Stichting  Stadsmarketing Dokkum. Ik heb aan voorzitter Garmt Visser voorgesteld om binnenkort even kennis te maken en over dit onderwerp van gedachten te wisselen. Hij zit ook in de zogenaamde ‘Referentiegroep’ van ‘Beleef Dokkum’ en hij reageerde meteen positief.
 
Wordt vervolgd!
 
 
 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.