Met Beleef Dokkum de stad in

Stadsmarketing Dokkum zoekt samenwerking

De Stichting Stadsmarketing Dokkum is een initiatief van de Dokkumer ondernemersverenigingen, Stichting Stadsfeesten Dokkum en de VVV Lauwersland, in samenwerking met de gemeente Dongeradeel. Na een eerste introductie tijdens een informatiebijeenkomst  op 15 juni brengt de Stichting ons op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen.

Garmt Visser van de Stichting stelt: "Sterkere profilering van Dokkum begint met een gezamenlijke visie op de stad. Voor een gecoördineerde aanpak van stadsmarketing heeft de Stuurgroep Stadsmarketing een visie- en actieplan uitgewerkt. ISM-Stenden Hogeschool en bureau De Plannenmakers hebben dat ondersteund. Het plan zal in de loop van deze maand (november) beschikbaar komen."

Quick Wins



Eerst maar eens de ‘Quick wins’, heeft de Stichting bedacht. Door betere samenwerking op het terrein van promotie en communicatie bereik je al op korte termijn resultaten. Eén van die snelle effecten wordt gezocht in het bundelen van krachten met de websites www.dokkum.nlwww.beleefdokkum.nl en www.winkelenindokkum.nl. Daarvoor hebben Garmt Visser (De Plannenmakers) en zijn werkgroepscollega’s Fotina Zijlstra (Stenden) en Eelke Zwart (ondernemersvereniging Club ’65) ook met ons gesproken. Met ‘ons’ bedoel ik in dit geval het consortium achter Beleef Dokkum en noordoostfriesland.nl. Dat bestaat uit Roeland Westra van Nofcom/ROC Friese Poort en uit ondergetekende, die daar namens Kabel Noord zit.  

Roeland Westra en wij waren wel blij met de toenaderingspoging. Daar gingen we graag op in. We hadden een draadloos netwerk gebouwd, een driedimensionale winkelomgeving, een dagelijks bijgehouden database met bedrijven, organisaties, evenementen en overige bijzonderheden en een bezoekersportal. Dit geheel, onder de verzamelnaam Beleef Dokkum, was niet zozeer gericht op gewin voor de eigen organisaties, maar op waardevermeerdering van het product "Dokkum". We waren al een tijdje aan het zoeken naar manieren om ons geesteskind onder de aandacht te brengen en als vanzelf diende de gelegenheid zich aan.

Regio en Europa

Er bestaat al enige wisselwerking met de bovenstadse regiomarketing van de samenwerkende Noordoostfriese gemeenten in het Europese project Vital Rural Area. Die uitwisseling zal alleen maar toenemen, omdat de database van Beleef Dokkum een bouwsteen zal worden voor de scoiaal-economische database van het Masterplan Noordoost-Friesland, dat momenteel in de steigers staat. We denken, dat we er goed aan doen, om de functionaliteiten van Beleef Dokkum samen te brengen met de eigenaren en doelgroepen van de andere organisaties. Want alleen door samenwerken bereik je resultaten bij regiomarketing.

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *