Ja wis, Tinke, net drinke!

Schoolfeest eindigt in drama

De tweede videoproductie van NetNix is af. In opdracht van de Gemeente Kollumerland maakte Anneke Smidt, het brein en de coördinator van Stichting NetNix samen met jongeren een anti-alcoholcommercial. Wij met ons allen zijn er niet zo’n beetje trots op – om het voor elkaar te krijgen hebben héél veel mensen héél veel bergen verzet.

Na een periode van voorbereiding kwam alles bij elkaar op die junidag, toen alle betrokkenen elkaar eindelijk allemaal tegelijk troffen in Kollum. Regisseur en scriptwriter Anneke Smidt, het videoproductieteam van Virema, de leerlingen van Piter Jelles Impulse, de stagiairs van Stenden Hogeschool, de Ambulancedienst, de programmeurs van Speak. Het resultaat mag er zijn, vind ik.

Na deze komen er nóg drie videoproducties, allemaal met een voor jongeren aantrekkelijk verpakte boodschap: alcohol maakt meer kapot dan je lief is. 

NetNix is een stichting, die oorspronkelijk voortkomt uit RTV Noordoost-Friesland en mede wordt ondersteund door Kabel Noord en NijFinster, Noordman Media, de ONOF en de Gouden Driehoek, Vital Rural Area en de NOFA-gemeenten, ROC Frieslandcollege en De Werkplaats (in de wandelgangen ook wel Mediapark) Veenwouden.

Zie ook de vooraankondiging die ik eerder op mijn blog plaatste.

Meer over NetNix

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *