Jongeren Kollumerland in beeld
Kollum. Op donderdag 3 juni worden op het Piter Jelles !mpulse in Kollum opnamen gemaakt voor een videocommercial . De hele school werkt mee aan de commercial, die jongeren wijst op de gevaren van alcohol.
Voor de gelegenheid wordt op het Piter Jelles !mpulse een schoolfeest in scene gezet, compleet met schoolband en dj. Ook wordt voor de opnamen gebruik gemaakt van een ambulance, die met gillende sirenes de set op zal komen rijden.
De commercial is een van de eerste producties van NetNix, een stichting die social media producties door en voor jongeren maakt. De NetNix producties hebben betrekking op maatschappelijke thema’s waar jongeren zoal mee in aanraking komen.
Al doende laat NetNix jongeren kennis maken met nieuwe media en de mogelijkheden die de digitale snelweg hen biedt op de arbeidsmarkt in Noordoost-Friesland. Onlangs kende de provincie Friesland in het kader van het Meerjarenprogramma Landelijk Gebied subsidie toe aan NetNix voor de inrichting van een multimediastudio in Feanwâlden.
De commercial die donderdag wordt opgenomen bij Piter Jelles !mpulse in Kollum, is de eerste van een reeks van 4 commercials die worden gemaakt in opdracht van de gemeente Kollumerland. Jongeren uit die gemeente worden bij het maken van de commercials begeleid door studenten van de opleiding Media & Entertainment Management van Stenden Hogeschool Leeuwarden.
Bron: persbericht NetNix